Pravidla pro podávání a vyřizování stížností

V souladu s ust. § 99a a násl. zák. č. 108/2006 Sb.

  1. Na poskytování sociálních služeb může podat stížnost:
    • osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba,
    • zástupce, opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba,
    • osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla sociální služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
    • osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována sociální služba,
    • zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.
  2. Stížnost se podává poskytovateli sociálních služeb, proti kterému směruje, a to ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli, nebo osobě, které je nebo byla poskytována sociální služba, jíž se stížnost týká, a která není zároveň stěžovatelem, na újmu.
  3. Domov pro seniory Chýnov je povinen
    • vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena; tato lhůta může být v odůvodněných případech prodloužena o dalších 30 dnů; o prodloužení lhůty je stěžovatel informován,
    • písemně informovat stěžovatele o způsobu vyřízení stížnosti,
    • vést písemnou evidenci o podaných stížnostech a způsobu jejich vyřízení,
    • umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, kterou vede o stížnosti, a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.

Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě

  1. Stěžovatel může ve lhůtě 60 dnů od dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti, v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
  2. Ministerstvo na žádost stěžovatele vyřízení stížnosti prověří. Domov pro seniory Chýnov je povinen poskytnout ministerstvu součinnost při prověření vyřízení stížnosti.
  3. Při prověření vyřízení stížnosti je ministerstvo oprávněno vyžádat si vyjádření orgánů veřejné správy, popř. fyzických a právnických osob, jejichž činnost souvisí s poskytováním sociální služby. Tyto orgány a osoby jsou povinny na základě žádosti ministerstva a v jím stanovené lhůtě vyjádření poskytnout.
  4. Ministerstvo žádost o prověření vyřízení stížnosti odloží:
    • jestliže je zjevně neopodstatněná,
    • jde o stížnost ve věci, která již byla ministerstvem prověřena, nebo
    • o opakovanou žádost, která neobsahuje nové skutečnosti.
    Tuto informaci ministerstvo sdělí písemně stěžovateli.
  5. Ministerstvo
    • prověří vyřízení stížnosti do
      • 60 dnů ode dne, kdy mu byla žádost doručena, nebo
      • 90 dnů ode dne, kdy mu byla žádost doručena, jestliže je třeba vyžádat si vyjádření orgánů veřejné správy, popř. dalších osob,
    • zpracuje pravidla pro prověření vyřízení stížností,
    • vede evidenci o podaných žádostech o prověření vyřízení stížnosti a o výsledku jejich prověření,
    • umožní stěžovateli nahlížet do spisu vedeného k jím podané žádosti a pořizovat z něj kopie či výpisy a
    • písemně vyrozumí stěžovatele a Domov pro seniory Chýnov o výsledku prověření vyřízení stížnosti.
  6. Je-li žádost o prověření vyřízení stížnosti oprávněná, uloží Domovu pro seniory Chýnov povinnost odstranit nevyhovující stav, nebo podá podnět k dalšímu postupu příslušnému orgánu veřejné správy. Domov pro seniory Chýnov je pak povinen nevyhovující stav odstranit ve lhůtě stanovené ministerstvem a podat o tom ministerstvu písemnou zprávu.

Další možnosti podání stížnosti:

Stěžovatel má právo podat stížnost na poskytování sociálních služeb také na zřizovatele Domova pro seniory Chýnov – Krajský úřad Jihočeského kraje, a na další instituce sledující dodržování lidských práv a základních svobod osob:

Krajský úřad Jihočeského kraje, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, U Zimního Stadionu 1952/2, 370 01 České Budějovice tel. 386 720 111, e-mail: posta@kraj-jihocesky.cz

Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno tel.: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz

Český helsinský výbor, Štefánikova 21, 150 00 Praha 5 fax: 257 323 508, e-mail: sekr@helcom.cz

Senior telefon - tel.: 800 157 157 - bezplatná linka pro seniory – sociální služba pro pomoc v jakékoli nesnázi funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu

Linka seniorů tel. 800 200 007 - bezplatná linka pro seniory – sociální služba pro pomoc v jakékoli nesnázi funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu

ZPĚT NA INFORMACE O DOMOVĚ