V souladu s ust. § 99a a násl. zák. č. 108/2006 Sb.
-
Na poskytování sociálních služeb může podat stížnost:
- osoba, které je nebo byla poskytována sociální služba,
- zástupce, opatrovník nebo podpůrce osoby, které je nebo byla poskytována sociální služba,
- osoba blízká, nemůže-li stížnost podat osoba, které je nebo byla sociální služba poskytována, s ohledem na svůj zdravotní stav nebo proto, že zemřela,
- osoba zmocněná osobou, které je nebo byla poskytována sociální služba,
- zaměstnanec poskytovatele sociálních služeb.
- Stížnost se podává poskytovateli sociálních služeb, proti kterému směruje, a to ve lhůtě 1 roku ode dne, kdy nastala skutečnost, která je předmětem stížnosti. Podání stížnosti nesmí být stěžovateli, nebo osobě, které je nebo byla poskytována sociální služba, jíž se stížnost týká, a která není zároveň stěžovatelem, na újmu.
-
Domov pro seniory Chýnov je povinen
- vyřídit stížnost do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena; tato lhůta může být v odůvodněných případech prodloužena o dalších 30 dnů; o prodloužení lhůty je stěžovatel informován,
- písemně informovat stěžovatele o způsobu vyřízení stížnosti,
- vést písemnou evidenci o podaných stížnostech a způsobu jejich vyřízení,
- umožnit stěžovateli nahlížet do dokumentace, kterou vede o stížnosti, a pořizovat z ní kopie nebo výpisy.
Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti nebo nebyla-li stížnost vyřízena ve stanovené lhůtě
- Stěžovatel může ve lhůtě 60 dnů od dne doručení informace o způsobu jejího vyřízení nebo od uplynutí stanovené lhůty požádat ministerstvo o prověření vyřízení této stížnosti, v žádosti stěžovatel uvede důvod, proč žádá o prověření vyřízení stížnosti.
- Ministerstvo na žádost stěžovatele vyřízení stížnosti prověří. Domov pro seniory Chýnov je povinen poskytnout ministerstvu součinnost při prověření vyřízení stížnosti.
- Při prověření vyřízení stížnosti je ministerstvo oprávněno vyžádat si vyjádření orgánů veřejné správy, popř. fyzických a právnických osob, jejichž činnost souvisí s poskytováním sociální služby. Tyto orgány a osoby jsou povinny na základě žádosti ministerstva a v jím stanovené lhůtě vyjádření poskytnout.
- Ministerstvo žádost o prověření vyřízení stížnosti odloží:
- jestliže je zjevně neopodstatněná,
- jde o stížnost ve věci, která již byla ministerstvem prověřena, nebo
- o opakovanou žádost, která neobsahuje nové skutečnosti.
- Ministerstvo
- prověří vyřízení stížnosti do
- 60 dnů ode dne, kdy mu byla žádost doručena, nebo
- 90 dnů ode dne, kdy mu byla žádost doručena, jestliže je třeba vyžádat si vyjádření orgánů veřejné správy, popř. dalších osob,
- zpracuje pravidla pro prověření vyřízení stížností,
- vede evidenci o podaných žádostech o prověření vyřízení stížnosti a o výsledku jejich prověření,
- umožní stěžovateli nahlížet do spisu vedeného k jím podané žádosti a pořizovat z něj kopie či výpisy a
- písemně vyrozumí stěžovatele a Domov pro seniory Chýnov o výsledku prověření vyřízení stížnosti.
- prověří vyřízení stížnosti do
- Je-li žádost o prověření vyřízení stížnosti oprávněná, uloží Domovu pro seniory Chýnov povinnost odstranit nevyhovující stav, nebo podá podnět k dalšímu postupu příslušnému orgánu veřejné správy. Domov pro seniory Chýnov je pak povinen nevyhovující stav odstranit ve lhůtě stanovené ministerstvem a podat o tom ministerstvu písemnou zprávu.
Další možnosti podání stížnosti:
Stěžovatel má právo podat stížnost na poskytování sociálních služeb také na zřizovatele Domova pro seniory Chýnov – Krajský úřad Jihočeského kraje, a na další instituce sledující dodržování lidských práv a základních svobod osob:
Krajský úřad Jihočeského kraje, odbor sociálních věcí a zdravotnictví, U Zimního Stadionu 1952/2, 370 01 České Budějovice tel. 386 720 111, e-mail: posta@kraj-jihocesky.cz
Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 39, 602 00 Brno tel.: 542 542 888, e-mail: podatelna@ochrance.cz
Český helsinský výbor, Štefánikova 21, 150 00 Praha 5 fax: 257 323 508, e-mail: sekr@helcom.cz
Senior telefon - tel.: 800 157 157 - bezplatná linka pro seniory – sociální služba pro pomoc v jakékoli nesnázi funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu
Linka seniorů tel. 800 200 007 - bezplatná linka pro seniory – sociální služba pro pomoc v jakékoli nesnázi funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu